اهمیت خانه هوشمند
نوشته شده توسط : جعفری

یک قدم بیشتر در فناوری خانه هوشمند ما را به اتوماسیون خانگی یا اتوماسیون خانگی می رساند که شامل تنظیم فناوری خانه هوشمند شما می شود تا به طور خودکار مطابق با سبک زندگی شما کار کند. می‌توانید لامپ‌های هوشمند را طوری تنظیم کنید که برنامه‌های زمانی مشخصی داشته باشند، وقتی وارد خانه می‌شوید به‌طور خودکار روشن شوند یا حتی وقتی کسی در اتاق نیست خاموش شود. نکته اصلی این است که وقتی ویژگی های مورد نظر خود را تنظیم کردید، فناوری از خودش مراقبت می کند و می توانید روی کارهای مهم تر تمرکز کنید.  بهترین برند هوشمند سازی ساختمان

 

تکنولوژی اتوماسیون

 

مزایای خانه هوشمند
راحتی و آسایش. مهمترین مزیت خانه های دارای دستگاه های هوشمند این است که زندگی ما را ساده تر و راحت تر می کنند. چه با لمس یک دکمه، لغزش صفحه یا استفاده از یک فرمان صوتی، می توانید مدیریت کارهای کوچک روزمره را ساده کنید. می‌توانید چراغ‌ها، کرکره‌ها، موسیقی و موارد دیگر را خودکار کنید تا وقتی به خانه می‌روید با تنظیماتی که می‌خواهید تنظیم کنید، و دیگر نگران روشن کردن آن‌ها در هنگام خروج از محل کار نباشید. برخی از لوازم آشپزخانه هوشمند غذا را در یک زمان برنامه ریزی شده آماده یا دوباره گرم می کنند، بنابراین مجبور نیستید در پایان یک روز کاری سخت آشپزی کنید. درباره نحوه بهبود تجربه لوازم خانگی با سیستم های هوشمند و فناوری اینترنت اشیا بیشتر بدانید. هوشمند سازی منازل

ایمنی و امنیت. احتمالاً قبلاً با سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند آشنا هستید که از دوربین‌ها و حسگرها برای تشخیص حضور انسان در زمان دوری شما استفاده می‌کنند و به‌طور خودکار با مجریان قانون محلی تماس می‌گیرند. اما سایر سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند می‌توانند از انواع دیگر خطرات مانند آشکارسازهای دود و سیل یا حتی آشکارسازهای عیب که شما را از تغییر غیرعادی در فعالیت دستگاه مطلع می‌کنند، محافظت کرده یا از آنها جلوگیری کند.

کنترل هوشمند لوازم خانگی

 

فناوری در دسترس تر یکی از بزرگترین مسائلی که ما به عنوان یک جامعه به سرعت در حال توسعه باید با آن دست و پنجه نرم کنیم، شکاف رو به رشد فناوری بین نسل ها است. همانطور که دیجیتالی شدن بیشتر و بیشتر در زندگی روزمره ما حضور پیدا می کند، برای برخی از نسل ها همگامی با روندهای فناوری که به سرعت در حال توسعه است دشوارتر می شود. دستگاه‌های هوشمند می‌توانند با ارائه رابط‌های بصری‌تر که برای همه قابل دسترسی است، این شکاف را پر کنند. نه تنها افراد مسن، بلکه به طور کلی افراد دارای تحرک محدود می توانند از ویژگی های خانه هوشمند، به ویژه آنهایی که تجربه ای بدون صفحه نمایش و هندزفری مانند فرمان های صوتی را ارائه می دهند، بسیار بهره مند شوند.

کارایی و صرفه جویی. بهره وری انرژی یکی از ویژگی های بزرگ لوازم مدرن است، در بسیاری از موارد لوازم هوشمند کارآمدتر از همتایان معمولی خود هستند. طبق گفته های TiO Home، سیستم های سرمایشی و گرمایشی هوشمند می توانند 50 درصد انرژی در خانه ها را ذخیره کنند. به طور کلی، دستگاه‌های هوشمند را می‌توان با برنامه‌های تلفن هوشمند جفت کرد که به شما امکان می‌دهد میزان استفاده از آنها را ردیابی کنید. با نظارت و ردیابی نحوه مصرف انرژی در خانه، می توانید نحوه استفاده از اشیاء روزمره اطراف خود را نشان دهید، بهره وری انرژی را بهبود بخشید و از صرفه جویی در صورتحساب های خود لذت ببرید. علاوه بر این، با خودکار کردن برخی از کارهای خانگی (مانند چراغ ها و دوشاخه ها)، نه تنها می توانید از پس انداز بهره مند شوید، بلکه از راحتی و راحتی فوق الذکر نیز لذت ببرید.

 

دستگاه های هوشمند بهینه سازی انرژی
هنگام خرید فناوری هوشمند جدید، علاوه بر جستجوی برچسب انرژی، تمرین خوبی است که در نظر داشته باشید که چگونه می توان از آنها برای کاهش مصرف انرژی استفاده کرد. چگونه وسایل هوشمند مختلف کارایی انرژی را بهبود می بخشند؟ بیایید نگاهی به فناوری هایی بیندازیم که می توانید به راحتی در خانه خود پیاده سازی کنید و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

بلندگو/دستیار مجازی هوشمند. بلندگوی هوشمند یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای خریدارانی است که برای اولین بار دستگاه های هوشمند را خریداری می کنند. این به این دلیل است که بلندگوی هوشمند به شما امکان می دهد از دستورات صوتی با دستگاه های خود استفاده کنید، حتی اگر دارای ویژگی فرمان صوتی داخلی باشد. البته، سازگاری بزرگترین عنصری است که باید هنگام خرید یک اسپیکر هوشمند در نظر بگیرید، زیرا مرکز شبکه دستگاه هوشمند شما خواهد بود. یک بلندگوی هوشمند خوب باید سیاست‌های امنیتی و حریم خصوصی شفاف داشته باشد و با طیف وسیعی از فناوری‌ها و برندها سازگاری داشته باشد. با کمک دستیار مجازی، می توانید دستگاه های هوشمند را برای کارایی بهینه متصل و پیکربندی کنید.

نورپردازی. وقتی صحبت از فناوری خانه هوشمند می شود، نور یکی از اولین مولفه هایی است که به ذهن می رسد. اما چرا نور؟ این یکی از ساده ترین نصب هایی است که می توانید انجام دهید و نیازی به آن ندارد





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: